Nowoczesny biznes, to e-biznes
Przedsiębiorcy, w coraz bardziej zauważalnym stopniu, przenoszą swoje biznesy do Internetu.
Można podać wiele przykładów firm, które osiągnęły wysokie korzyści materialne z tytułu posiadania atrakcyjnej strony www, ciekawej reklamy internetowej, skutecznego pozycjonowania swojej strony.
W czasach, kiedy niemal każdą, najdrobniejszą sprawę można załatwić za pośrednictwem Internetu, nie jest to zaskakujące zjawisko.
Sieć internetowa rozszerza zasięg możliwości firm, ułatwiając dostęp do szerokiego grona potencjalnych klientów, pozwalając w widoczny sposób zaprezentować swoją ofertę.
Niezwykle ważnym atutem działalności prowadzonej w Internecie, jest mniejszy nakład finansowy ponoszony na utrzymanie działalności.
Przykładowo, nie trzeba wynajmować pomieszczenia / magazynów, aby otworzyć sklep internetowy.
Internetowy biznes można jednak tak samo szybko stracić, jak i zyskać.
Jest to dość niepewne pole działania, na którym co chwila pojawia się nowy konkurent, który może przejąć klientów.
Mimo wszystko, coraz więcej osób prowadzących własną działalność, decyduje się na podjęcie tego ryzyka, co niejednokrotnie okazuje się być bardzo trafionym, bo zyskownym posunięciem.